İçeriğe geç

Ayıplı Mal Satıcıya Nasıl Bildirilir

Malın ayıplı olduğunu kaç gün içinde satıcıya ihbar edilir?

Şikâyet, alıcının ayıptan doğan seçimlik haklarını kullanabilmesi için yapılması gereken bir bildirimdir. Türk Ticaret Kanunu’nun (TTK) 23. maddesi, teslim anında açıkça görülen ayıplar halinde ayıbın 2 gün içinde satıcıya bildirilmesi gerektiğini hükme bağlamıştır.

Ticari satışlarda ayıp ihbarı nasıl yapılır?

İlgili hükümde; “Girişimciler arasında karşı tarafın devri, sözleşmenin feshi veya sözleşmenin ifa edilmemesi hususunda yapılacak bildirim veya ihtarlar noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak taahhütlü mektupla elektronik posta yoluyla yapılır.” denilmektedir ve aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir.

Ayıplı mal satanı nereye şikayet edebilirim?

– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.

Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?

– Satılanı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden uygun bir indirim isteyebilir. – Satılanın, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarılmasını isteyebilir. – Veya satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel kurallara göre tazminat talep etme hakkına sahiptir.

Ayıplı mal için ihtarname şart mı?

198) T.B.K. 223/2. Maddeye göre bu ayıbın derhal bildirilmesi zorunludur. Yargıtay 11. Hukuk Dairesi ve 15. Hukuk Dairesi içtihatları, ayıp şikâyetinin resmî olmayıp tanıkla ispat edilebileceğini kabul etmiştir.

Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?

Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarılmasını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Kanunda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde tüketici, ayıplı mala ilişkin haklarını, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın kendisine tesliminden itibaren iki yıl içinde ileri sürebilir.

Ayıp ihbarı zorunlu mu?

Malın ayıbı alıcıya teslim anında aşikar ise bu ayıbın 2 gün içinde satıcıya bildirilmesi zorunludur. Bu düzenleme Türk Ticaret Kanunu md.

Ayıplı mal zamanaşımı süresi ne kadardır?

Diğer kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.

Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?

Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Arızalı mallar için gecikme talebi olarak tazminat davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, malı ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …

Ayıplı mal davası ne kadar sürer?

Araç kusuru davası ne kadar sürer? Dava açılmadan önce kusurların ön bulguları ve tespitleri zamanında ve doğru bir şekilde yapılırsa davanın bir yılda veya en fazla 1,5 yılda tamamlanması mümkündür. Ancak mahkemelerin iş yükü de hesaba katılmalıdır.

Ayıplı mal kaç gün içinde satıcıya ihbar edilmelidir?

6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesine göre; teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Tüketiciler, Harçlar Kanunu’nda öngörülen yasal ücretlerden muaf tutulmuş olmakla birlikte, masrafların avans olarak ödenmesi ve delillerin avans olarak ödenmesi gibi yasal masrafların yine de tüketici tarafından karşılanması gerekmektedir.

Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?

Satıcının ayıplı mal ile ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermemesi halinde, satın aldığınız malın değerine bağlı olarak tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurma seçeneğiniz bulunmaktadır.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Kanunda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde tüketici, ayıplı mala ilişkin haklarını, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın kendisine tesliminden itibaren iki yıl içinde ileri sürebilir.

Ayıplı mal zamanaşımı süresi ne kadardır?

Diğer kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.

Ayıp ihbar süresi ne zaman başlar?

6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/c maddesine göre, ticari satışlarda, ayıptan doğan hakları ileri sürebilmek için, teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise, alıcının durumu iki gün içinde satıcıya bildirmesi gerekir.

Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketici işlemlerinden ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözüm yerleri; tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Yeni Escort